To πρότυπο βιογραφικού Diamond που κερδίζει θέσεις εργασίας

Περιεχόμενα

Newsletter
Λάβε συμβουλές καριέρας
Το έτοιμο πρότυπο βιογραφικού είναι μια χρήσιμη λύση για να συντάξεις εύκολα το βιογραφικό σου. Τα Βιογραφικά μας έχουν καταφέρει να κερδίσουν την προσοχή σημαντικών εταιρειών, δημιουργώντας εκατοντάδες ιστορίες επιτυχίας. Τα άτομα που μας εμπιστεύτηκαν κατάφεραν να προσληφθούν σε Brands, που ηγούνται στο τομέα τους, όπως η Google, Amazon, Heineken, Lidl, Philips, Motor Oil, EASO, Kleeman, Costa Navarino και πολλά ακόμα. Όλα αυτά τα βιογραφικά ξεχώρισαν για τη δομή, το περιεχόμενο και το σχεδιασμό τους. Κατάφεραν να απαντήσουν στις ανάγκες των εργοδοτών προωθώντας αποτελεσματικά τις δεξιότητες και ικανότητες του κάθε υποψηφίου. Ποια είναι όμως αυτά τα χαρακτηριστικά, που χρειάζεται να περιέχει ένα βιογραφικό, για να γίνει ανταγωνιστικό; Σε αυτό το άρθρο θα αποδομήσουμε ένα από τα πιο πετυχημένα μας βιογραφικά, το Diamond. Θα εξηγήσουμε βήμα -βήμα, γιατί το έχουν λατρέψει οι περισσότεροι εργοδότες και recruiters, ώστε να λάβεις χρήσιμες συμβουλές, που θα σε βοηθήσουν να σχεδιάσεις το δικό σου βιογραφικό. Ένα ιδανικό πρότυπο βιογραφικού πρέπει να πληροί τις εξής θεματικές για να είναι ανταγωνιστικό:
  1. Έμφαση στο ονοματεπώνυμο του υποψηφίου
  2. Στόχευση στην επιθυμητή θέση εργασίας με παρουσίαση της εξειδίκευσης
  3. Ευδιάκριτα και απαραίτητα προσωπικά στοιχεία επικοινωνίας
  4. Άρτια δομή και οργάνωση θεματικών
  5. Απλότητα στη διαχείριση της χρωματικής παλέτας
  6. Προσεγμένοι και εμφανείς τίτλοι για κάθε εμπειρία
  7. Υπότιτλοι με συνοχή και αρμονία για κάθε θεματική
  8. Σύντομη περιγραφή καθηκόντων με την μορφή των bullet points
  9. Χρονολογική σειρά παρουσίασης θεματικών ενοτήτων
diamond article png - πρότυπο βιογραφικού diamond

Έμφαση στο ονοματεπώνυμο του υποψηφίου

Μια ανοιχτή entry level θέση εργασίας  συγκεντρώνει πάνω από 200-300 βιογραφικά. Φαντάσου λοιπόν, πόσα ονόματα διαβάζει καθημερινά ένας υπεύθυνος προσλήψεων. Για να ξεκινήσεις δυναμικά το βιογραφικό σου, σε συμβουλεύουμε να γράψεις το όνομα σου με μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς, τουλάχιστον διπλάσιο από το κύριο κείμενο σου (1). Η ενέργεια αυτή δηλώνει αυτοπεποίθηση και βοηθάει στην καλύτερη απομνημόνευση της προσωπικής σου ταυτότητας ή αλλιώς μπορεί να το έχεις ακούσει και ως personal brand.

Στόχευση στην επιθυμητή θέση εργασίας με παρουσίαση της εξειδίκευσης

Κάτω από το ονοματεπώνυμο σου είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ένα tagline, που θα προσδιορίζει την εξειδίκευση σου (2). Κάτι αντίστοιχο με το tagline, που έχεις, αν διατηρείς λογαριασμό στο LinkedIn. Το tagline συνήθως παίρνει την μορφή του επαγγέλματος π.χ. Πολιτικός Μηχανικός. Εναλλακτικά, πολλές φορές προτείνουμε ένα πιο στοχευμένο στη θέση εργασίας tagline. Για παράδειγμα, για μια θέση εργασίας μηχανικών με κύρια εργασία τις τακτοποιήσεις ακινήτων, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ως tagline “Πολιτικός Μηχανικός για αδειοδοτήσεις”.  Μια ακόμη πολύ αποτελεσματική πρακτική είναι να χρησιμοποιήσουμε για tagline το τίτλο της θέσης εργασίας, που κάνει αίτηση ο υποψήφιος. Σε κάθε περίπτωση, το tagline όπως και το ονοματεπώνυμο είναι κομμάτι της προσωπικής ταυτότητας του υποψηφίου και μαζί συνθέτουν τις πρώτες εντυπώσεις του εργοδότη. Ανάλογα τη θέση όμως επιλέγεις, αν θα βάλεις φωτογραφία στο βιογραφικό σου ή όχι. Στο πρότυπο βιογραφικού Diamond δίνουμε τη δυνατότητα και να το διαμορφώσεις με φωτογραφία και χώρις, αν το επιθυμείς, για να είναι ευέλικτο (3).

Ευδιάκριτα και απαραίτητα προσωπικά στοιχεία επικοινωνίας

Τα στοιχεία επικοινωνίας παίζουν πολύ σημαντικότερο ρόλο απ’οτι νομίζουμε στο βιογραφικό μας. Αρχικά, δεν συστήνουμε να περιέρχονται στα στοιχεία επικοινωνίας μεταβλητές, που μπορούν να αποτελέσουν ανασταλτικό παράγοντα πρόσληψης για έναν εργοδότη. Τα στοιχεία αυτά είναι: ηλικία, ακριβή διεύθυνση, οικογενειακή κατάσταση και αντιεπαγγελματικό mail. Όπως ήδη αναφέραμε, οι πρώτες βασικές πληροφορίες του βιογραφικού σου, δημιουργούν και τις πρώτες εντυπώσεις. Η ηλικία, είτε ο υποψήφιος είναι μικρότερος, είτε μεγαλύτερος, μπορεί να μην συμπίπτει με τις αξιώσεις του εργοδότη. Η διεύθυνση μπορεί να προκαταβάλει τον αξιολογητή σε περίπτωση, που βρίσκεσαι μακριά από το χώρο εργασίας. Η οικογενειακή κατάσταση μπορεί να δημιουργήσει ερωτηματικά ως προς την αφοσίωση, αποδοχές και προτεραιότητες του υποψηφίου. Το μη επαγγελματικό email στιγματίζει τον υποψήφιο για πιθανότητα αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς. Όλα μαζί ή το καθένα ξεχωριστά μπορεί να σταματήσει τον υπεύθυνο από την ολοκλήρωση της αξιολόγησης του βιογραφικού σου. Αντιθέτως, προτείνουμε να υπάρχει μόνο ένα κινητό τηλέφωνο για άμεση επικοινωνία (4), επαγγελματικό email, πόλη διαμονής και LinkedIn με ενσωματωμένο URL (5), αν υπάρχει. Το πρότυπο Diamond αξιοποιεί icons, προκειμένου να παρουσιάσει με μεγαλύτερη ευκρίνεια αυτές τις πληροφορίες και τα τοποθετεί στην κορυφή του βιογραφικού (6).  Το σημείο τοποθέτησης είναι ακόμη ένας παράγοντας, που ίσως ποτέ δεν έχεις σκεφτεί, αλλά είναι σημαντικός, για να βοηθήσει τον εργοδότη να ανακτήσει ευκολότερα τα στοιχεία επικοινωνίας, αν θέλει να έρθει σε επαφή μαζί σου.

Άρτια δομή και οργάνωση θεματικών

Ένα βιογραφικό για να θεωρείται επαγγελματικό και εμφανίσιμο, χρειάζεται να έχει ευδιάκριτες θεματικές (7) με ομοιόμορφη οργάνωση και προσεγμένο σχεδιασμό. Δεν χρειάζεται να έχει έντονα χρώματα για να ξεχωρίσει, ούτε ακραίες σχεδιαστικές λεπτομέρειες, για να φαίνεται εξεζητημένο. Το πρότυπο βιογραφικού Diamond συνδυάζει αρμονικά την απλότητα και την καθαρότητα, που ψάχνει κάθε εργοδότης, έπειτα από πολλαπλές αξιολογήσεις βιογραφικών. Μπροστά από κάθε θεματική τοποθετούνται icons (8), που βοηθάνε το μάτι να οργανώσει καλύτερα την πληροφορία. Είναι σημαντικό τα icons, που θα χρησιμοποιηθούν σε όλες τις θεματικές, να ανήκουν στην ίδια οικογένεια. Δηλαδή να έχουν παρόμοια μοτίβα, γραμμές, γωνίες και φυσικά να είναι του ίδιου χρώματος. Σε κάθε άλλη περίπτωση χάνεται η αρμονική εικόνα, που δίνει το βιογραφικό στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα. Επιπλέον,  προκειμένου να γίνει εξοικονόμηση χώρου (9), χωρίζουμε το βιογραφικό σε δύο στήλες (10). Έχουμε το περιθώριο να ενσωματώσουμε περισσότερη πληροφορία, χωρίς το βιογραφικό μας να γίνει εκτενές. Η δίστηλη μορφή βιογραφικών είναι η πιο σύγχρονη και εγγυημένη επιλογή για ένα πρότυπο, καθώς μας δίνει τη δυνατότητα να περιοριστούμε στη μια σελίδα, που είναι και ο στόχος μας. Μάλιστα, αριστερά τοποθετούμε όλες τις σημαντικές θεματικές όπως επαγγελματική εμπειρία και εκπαίδευση (11) και δεξιά τις δευτερεύουσες, όπως σεμινάρια και ενδιαφέροντα (12). Γνωρίζοντας ότι το μάτι διαβάζει από τα αριστερά προς τα δεξιά, βοηθάμε τον αξιολογητή να δώσει έμφαση στις πληροφορίες, που πρέπει κατά ιεραρχική σειρά. Γνωρίζουμε όμως ότι ο σχεδιασμός ενός βιογραφικό από το μηδέν, απαιτεί τόσο σχεδιαστικές γνώσεις όσο και γνώσεις προγραμμάτων. Αν ψάχνεις ένα επαγγελματικό βιογραφικό επιπέδου Diamond, τότε μπορείς να δηλώσεις ενδιαφέρον και ένας σύμβουλος μας θα αναλάβει να συντάξει το δικό σου βιογραφικό.

Απλότητα στη διαχείριση της χρωματικής παλέτας

Η παλέτα των χρωμάτων μας είναι καλό να ακολουθεί τους ίδιους κανόνες με τη δομή και την οργάνωση του βιογραφικού μας. Δεν χρειάζεται ούτε εδώ να γίνονται υπερβολές. Τα έντονα χρώματα δεν προτιμώνται στα βιογραφικά γιατί κουράζουν στο μάτια. Τα χρώματα που ενδείκνυνται είναι το λευκό, μαύρο, γκρι και μπλε. Ενίοτε μπορούν να χρησιμοποιηθούν και άλλα χρώματα όπως το χρυσό, γαλάζιο (13) ή πράσινο αλλά θέλει ιδιαίτερη προσοχή στο πως διαχειρίζονται. Δεν συστήνουμε στους υποψήφιους, που σχεδιάζουν μόνοι τους το πρότυπο βιογραφικού τους να χρησιμοποιήσουν επιπλέον χρώματα, πέρα από τα βασικά, γιατί συνήθως το αποτέλεσμα είναι αμφιλεγόμενο. Ωστόσο, για όσους επιθυμούν να δώσουν ένα μοναδικό τόνο στο βιογραφικό τους, το πρότυπο Diamond προσφέρεται σε παραλλαγές Μπλε-Γκρι, Μαύρο-Χρυσό, Σκούρο Μπλε, Μωβ, Μπλε. Για περισσότερες επιλογές προτύπων και παραλλαγές χρωμάτων, μπορείς να εξερευνήσεις τα βιογραφικά μας εδώ.

Προσεγμένοι και εμφανείς τίτλοι για κάθε εμπειρία

Δυστυχώς, ένα από τα μεγαλύτερα λάθη στο σχεδιασμό ενός βιογραφικού είναι να μην στοχεύει στην επιθυμητή θέση εργασίας μέσα από τους τίτλους της κάθε εμπειρίας. Αρχικά, για να καταλάβουμε πόσο σημαντικό είναι να έχουμε προσεγμένους και ευδιάκριτους τίτλους, πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε, πως αξιολογεί ένας υπέυθυνος προσλήψεων τα βιογραφικά που λαμβάνει. Σε πρώτη φάση λοιπόν ο αξιολογητής δημιουργεί μια λίστα από keywords (λέξεις κλειδιά), που θα αναζητήσει μέσα στα βιογραφικά που θα λάβει. Στη δεύτερη φάση ελέγχει με μια ματιά όλα τα βιογραφικά. Όπως είπαμε σε αυτό το στάδιο δεν αφιερώνει περισσότερο από 7-10 δεύτερα ανα βιογραφικό. Δεν έχει το περιθώριο λοιπόν να διαβάζει λεπτομέρειες και αναλυτικές περιγραφές. Για αυτό το λόγο αξιολογεί μόνο τίτλους και βλέπει το κατα πόσο η εικόνα, που παρουσιάζει το βιογραφικό, αντιστοιχεί στα keywords που έχει σημειώσει. Εφόσον το βιογραφικό πληροί αυτά τα χαρακτηριστικά, μόνο τότε ο υπεύθυνος προσλήψεων αξιολογεί αναλυτικά το βιογραφικό και επιλέγει τα επικρατέστερα για συνέντευξη. Με βάση αυτές τις προϋποθέσεις τώρα καταλαβαίνουμε ότι οι τίτλοι μας παίζουν βασικό ρόλο στην επιτυχία ενός βιογραφικού. Ένας έμπειρος σύμβουλος καριέρας μπορεί να σε βοηθήσει να διαμορφώσεις τους δικούς σου τίτλους.  Χρειάζεται να είναι εμφανείς και στοχευμένοι (14). Για να το πετύχεις αυτό μεγάλωσε λίγο την γραμματοσειρά των τίτλων ή άλλαξε τους χρώμα ή χρησιμοποίησε το εργαλείο “bold”, όπως κάνουμε και στο πρότυπο βιογραφικού Diamond. Όσο αναφορά το στοχευμένο τίτλο, εδώ πρέπει να εμφυσήσουμετην προσοχή σου. Υπάρχουν πολλές θέσεις εργασίες που δεν έχουν ένα ευδιάκριτο τίτλο για να τοποθετήσουμε. Σε αυτή τη περίπτωση απλά δημιουργούμε εμείς ένα σχετικό τίτλο, που αν είναι εφικτό, να συνδέεται και με τα keywords (15) της θέσης που κάνουμε αίτηση. Τέλος, για να πετύχουμε ακόμα καλύτερη στόχευση, μπορούμε να μετονομάσουμε ένα τίτλο σε μια θέση εργασίας, για να υπηρετεί καλύτερα τους σκοπούς μας.
Για παράδειγμα σε μια θέση πωλητή σε κατάστημα ένδυσης, που απαιτεί προϋπηρεσία και εμείς έχουμε εργαστεί μόνο ως σερβιτόροι, μπορούμε να αλλάξουμε το τίτλο του “σερβιτόρου” σε “εξυπηρέτηση πελατών”.

Υπότιτλοι με συνοχή και αρμονία για κάθε θεματική

Κατευθείαν μετά τους τίτλους ακολουθεί ο υπότιτλός. Το πρότυπο βιογραφικού Diamond είναι πετυχημένο γιατί η ιεράρχηση των τίτλων και των υπότιτλων γίνονται στοχευμένα και αρμονικά. Στην εκπαίδευση ως τίτλο βάζουμε τις σπουδές σου, γιατί αυτό ενδιαφέρει να δει ο υπεύθυνος προσλήψεων, όχι το πανεπιστήμιο που σπούδασες. Το ίδρυμα μπαίνει μπάντα στον υπότιτλο μαζί με την ημερομηνία, καθώς έχουν δευτερεύοντα ρόλο. Παρομοίως και στην επαγγελματική εμπειρία. Πρώτα τοποθετούμε σε τίτλους τις θέσεις εργασίας, που έχουμε αποκτήσει και στους υπότιτλους παρουσιάζουμε τις εταιρείες που εργαστήκαμε, την πόλη που βρισκόντουσαν και την ημερομηνία. Σκέψου ότι σε καμία αγγελία δεν σου ζήτησαν να έχεις προϋπηρεσία σε συγκεκριμένη εταιρεία. Πρώτα λοιπόν ο αξιολογητής ενδιαφέρεται να μάθει ως τι εργάστηκες και μετα το που εργάστηκες. Το ίδιο μοτίβο ακολουθούμε και στην εθελοντική εμπειρία (16), στα σεμινάρια και στα συνέδρια.

Σύντομη περιγραφή καθηκόντων με την μορφή των bullet points

Λίγο προηγουμένως αναφερθήκαμε στην αξιολόγηση των τίτλων. Τώρα βρισκόμαστε στο επόμενο και τελευταίο στάδιο, που είναι η αναλυτική αξιολόγηση του βιογραφικού. Πρόκειται για μια απαιτητική διαδικασία, που δυσκολεύει τους περισσότερους υποψήφιους. Ο υπεύθυνος προσλήψεων θα ψάξει πληροφορίες για τα καθήκοντα που είχες στην επαγγελματική σου εμπειρία, θα σημειώσει το ίδρυμα που σπούδασες, την πτυχιακή που έκανες και τις δεξιότητες ή γλώσσες που γνωρίζεις. Αν δυσκολεύεσαι να διαμορφώσεις το περιεχόμενο το βιογραφικό σου, τότε απευθύνσου σε έναν σύμβουλο της LeadCompass. Οι σύμβουλοι μας μπορούν να συντάξουν εξ ολοκλήρου το βιογραφικό σου και να στο παραδώσουν έτοιμο. Αν θέλεις να προσπαθήσεις μόνο σου, να θυμάσαι ότι για να παρουσιάσουμε πολλές πληροφορίες χωρίς να χάσουμε την συνεκτικότητα, χρησιμοποιούμε τα bullet points. Κάθε επαγγελματική εμπειρία πρέπει να συνοδεύεται από μια σύντομη περιγραφή καθηκόντων σε μορφή bullet point (17). Διαφορετικά ένα βιογραφικό δεν θεωρείται ανταγωνιστικό και σίγουρα αυξάνει δραματικά τις πιθανότητες να απορριφθεί. Διαλέγουμε αυτή τη μορφή παρουσίασης αντί του κειμένου, για να βοηθήσουμε τον αξιολογητή να βρει ευκολότερα και γρηγορότερα τις πληροφορίες που θέλει. Να θυμάσαι ότι κανείς δεν θέλει να διαβάζει εκθέσεις και μακροσκελείς προτάσεις.

Χρονολογική σειρά παρουσίασης θεματικών ενοτήτων

Πολλές φορές οι σύμβουλοι μας λαμβάνουν βιογραφικά, που παρουσιάζουν τις εμπειρίες τους με λάθος χρονολογική σειρά ή ακόμα χειρότερα με τυχαία χρονολογική σειρά. Ο ορθός τρόπος για να παρουσιάσεις τις εμπειρίες σου για κάθε θεματική ενότητα είναι να αρχίσεις από την πιο πρόσφατη και να καταλήξεις στην παλιότερη (18), διατηρώντας πάντα την χρονολογική σειρά. Οι πιο πρόσφατες εμπειρίες, συνήθως τα τελευταία 3-5 χρόνια, είναι οι πιο σημαντικές για έναν υπεύθυνο προσλήψεων. Για αυτό το λόγο τοποθετούνται και στην πρώτη θέση. Επιπλέον, η χρονολογική σειρά είναι σημαντική, γιατί οι αξιολογητές προσπαθούν να σκιαγραφήσουν την πορεία σου. Συνεπώς, αν παρατηρηθούν χρονικά κενά αδράνειας, να είσαι προετοιμασμένος για την αντίστοιχη ερώτηση, σε περίπτωση που φτάσεις στην συνέντευξη.
Το μυστικό του Diamond λοιπόν είναι ότι  ακολουθεί επακριβώς τη μέθοδο αξιολόγησης ενός υπεύθυνου προσλήψεων, παρουσιάζοντας όλες τις πληροφορίες, τη στιγμή που πρέπει, με το τρόπο που θέλει και στο βαθμό που επιθυμεί.
Το βιογραφικό είναι ότι πιο πολύτιμο εφόδιο έχεις για να αρχίσεις και να διεκδικείς την καριέρα των ονείρων σου. Για εμάς είναι μια επιστήμη που καθημερινά την εξελίσσουμε για εσένα όμως δεν χρειάζεται να είναι έτσι. Μπορείς να απευθυνθείς σε έναν από τους συμβούλους μας για να λάβεις έτοιμο το βιογραφικό σου σε μορφή Diamond ή σε παραλλαγές προτύπων. Για την άμεση εξυπηρέτηση σου, κάλεσε μας στο 2313 068 480. Συνέχισε να διαβάζεις:Καταστροφικά λάθη που κάνεις στο βιογραφικό σου και απορρίπτεται αυτόματα6 μυστικά για να ξεχωρίσει το βιογραφικό σου + infographic5 Λάθη στο βιογραφικό που δεν σου είπανε ποτέ Δωρεάν Online Σεμινάριο: Τα Μυστικά για το ιδανικό Βιογραφικό (webinar) Σχετικές υπηρεσίες: Υπηρεσία Σύνταξης ΒιογραφικούΥπηρεσία Μετάφρασης ΒιογραφικούΥπηρεσία Αξιολόγησης Βιογραφικού

Μοιράσου το

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on print
Print

Άσε σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.