Καταστροφικά λάθη που κάνεις στο βιογραφικό σου και απορρίπτεται αυτόματα

Περιεχόμενα

Newsletter
Λάβε συμβουλές καριέρας
Η υποβολή βιογραφικών είναι μια διαδικασία που μπορεί να πάρει από μέρες εως μήνες και πολλές φορές χωρίς να λάβουμε κάποια απάντηση. Επειδή η ανεργία στην Ελλάδα είναι σε υψηλά επίπεδα (21%  για όλες τις παραγωγικές ηλικίες και 43% για τους νέους) ήρθε η στιγμή να βρούμε τρόπους για να μπορέσουμε να ξεχωρίσουμε στην αγορά εργασίας και να προωθήσουμε τον εαυτό μας αποτελεσματικά, ώστε να πείσουμε τους μελλοντικούς μας εργοδότες. Ο καλύτερος και σε πρώτη φάση πιο αποτελεσματικός τρόπος είναι να σχεδιάσουμε ένα επαγγελματικό Βιογραφικό. Ο όρος “επαγγελματικό” έχει μεγάλη σημασία γιατί όλοι έχουν φτιάξει ένα βιογραφικό. Ένα ποσοστό, όμως, μικρότερο του 5% έχει ένα καλοστημένο βιογραφικό που ανταποκρίνεται στις πραγματικές δυνατότητες μας. Τις περισσότερες φορές στα Βιογραφικά που λαμβάνουμε, παρατηρούμε ότι οι υποψήφιοι υποτιμούν την εμπειρία τους και την επισκιάζουν με αποτέλεσμα να θεωρούνται ακατάλληλοι για τη θέση που ενδιαφέρονται. Γι’ αυτό το λόγο θα αναλύσουμε κάποια καταστροφικά λάθη,  που οδηγούν το βιογραφικό σου αυτόματα στην απόρριψη και τα οποία χρειάζεται να αποφύγεις.

Κενή Περιγραφή Θέσης

Παραπάνω από τα μισά βιογραφικά, δυστυχώς, δεν αναλύουν τις εμπειρίες που έχουν αποκτήσει οι υποψήφιοι, αλλά αρκούνται απλά σε μια αναφορά της θέσης, της εταιρείας και της ημερομηνίας που δούλεψαν. Με αυτό το τρόπο δεν έχει τη δυνατότητα ο εργοδότης να γνωρίζει τις ικανότητες και τις δεξιότητες που έχει ο υποψήφιος, ώστε να κρίνει σωστά και να τον αξιολογήσει ανάλογα. Οι τίτλοι των θέσεων και τα ονόματα των εταιρειών δεν σημαίνουν τίποτα αν δεν συνοδεύονται με μια περιγραφή καθηκόντων, επιτυχιών και δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν σε κάθε επαγγελματική εμπειρία. Πώς όμως θα παρουσιάσεις αυτή την εμπειρία;  Mπορείς να δεις χρήσιμες συμβουλές εδώ.
Επίπεδο Ζημίας – Λάθους: Υψηλή

Αδόμητη Ανάλυση Εμπειρίας

Εξίσου καταστροφικό με το να αφήσεις την εμπειρία σου χωρίς ανάλυση είναι να καταγράψεις σε μορφή κειμένου όλη την εμπειρία σου. Όπως γνωρίζεις και εσύ, το μάτι κουράζεται να διαβάσει ολόκληρα αποσπάσματα και πολλές φορές βαριόμαστε να τα δώσουμε σημασία. Ο σωστός τρόπος για να εξασφαλίσεις ότι θα διαβάσει την εμπειρία σου ο εργοδότης είναι να την παραθέσεις σε μορφή bullet point (κουκκίδες) δηλαδή συνοπτικά και με μικρές προτάσεις. Το βιογραφικό δεν χρειάζεται να είναι φλύαρο αλλά δομημένο και ουσιαστικό.
Επίπεδο Ζημίας – Λάθους: Υψηλή

Τυποποιημένες και μη ξεκάθαρες θεματικές

Οι θεματικές που έχει ένα βιογραφικό δεν είναι πάντα ίδιες, δηλαδή Εκπαίδευση, Εμπειρία, Δεξιότητες, Γλώσσες, Σεμινάρια. Η σειρά τους ανάλογα με το στόχο που έχουμε, μπορεί να αλλάξει. Αν απευθυνόμαστε σε μεταπτυχιακό, τότε το ακαδημαϊκό μας προφίλ είναι πολύ σημαντικό και πρέπει να του δώσουμε ανάλογη θέση και βαρύτητα στο βιογραφικό μας. Αντίστοιχα, σε περίπτωση που μια προηγούμενη εμπειρία είναι σχετική με τη θέση που ενδιαφερόμαστε, οφείλουμε να την αναδείξουμε, αναφέροντας την πρώτα ως επαγγελματική εμπειρία. Επιπλέον, δεν χρειάζεται να χρησιμοποιούμε μόνο τους συνηθισμένους τίτλους των θεματικών. Για παράδειγμα αν ενδιαφερόμαστε για πωλήσεις μπορούμε να μετονομάσουμε τη θεματική “Επαγγελματική Εμπειρία” σε “Εμπειρία στις Πωλήσεις” για να κάνουμε το βιογραφικό μας πιο στοχευμένο.
Επίπεδο Ζημίας – Λάθους: Σημαντικό

Έλλειψη Οργάνωσης στη Παρουσίαση των Εμπειριών

Εκατοντάδες είναι οι περιπτώσεις νέων, αλλά και μεγαλύτερων ανθρώπων που μας έχουν τύχει κατά καιρούς, οι οποίοι επισκιάζουν την εμπειρία τους συγχέοντας κάθε είδους απασχόληση. Αυτό το φαινόμενο παρουσιάζεται από την μια στους νέους που έχουν 1 – 2 εμπειρίες πάνω στο τομέα τους και 2-3 σε εποχιακές εργασίες ή άλλες βιοποριστικές εργασίες που δεν συνδέονται άμεσα με το γνωστικό αντικείμενο των σπουδών τους. Από την άλλη, παρουσιάζεται και σε μεγαλύτερους ανθρώπους που έχουν πολλές και διαφορετικές εμπειρίες στο δυναμικό τους. Σε αυτή τη περίπτωση χρειάζεται είτε να ομαδοποιήσουμε τις εμπειρίες μας και να δημιουργήσουμε καινούριες θεματικές. Για παράδειγμα ένας δημοσιογράφος μπορεί να έχει τις εξής θεματικές: Εμπειρία σε Αθλητικό Ρεπορτάζ, Εμπειρία στη Τηλεόραση, Εμπειρία στο Ραδιόφωνο κλπ. Διαφορετικά μπορούμε να χωρίσουμε την εμπειρία μας σε “Επαγγελματική” που εκεί μέσα θα συμπεριλάβουμε όλες τις εμπειρίες που σχετίζονται με τη θέση εργασίας που ενδιαφερόμαστε και σε “Εργασιακή” που εκεί μέσα βάζουμε όλες τις εμπειρίες που είναι βιοποριστικές ή μη σχετικές με το αντικείμενο μας. Μπορείτε να βρείτε τις θεματικές της αρεσκείας σας στα Έτοιμα Πρότυπα Βιογραφικών που έχουμε σχεδιάσει.
Επίπεδο Ζημίας – Λάθους: Σημαντικό

Μη Επαγγελματική Φωτογραφία

Σε αυτή τη κατηγορία παρατηρούνται τα περισσότερα ευτράπελα. Φωτογραφίες από το κινητό, selfie από νυχτερινές εξόδους, από αδιάκριτο ντύσιμο και πολλά ακόμα είναι μερικές από τις πιο συνηθισμένες “πόζες” που βλέπουμε καθημερινά.  Αν δεν επιμεληθεί κάποιος φωτογράφος, απλά μπορείτε να αποφύγετε να βάλετε φωτογραφία. Δεν χρειάζεται δηλαδή να προκαλούμε τη τύχη μας. Σε περίπτωση που επιλέξουμε να υπάρχει φωτογραφία, πρέπει να λάβουμε κάποια σημαντικά πράγματα υπόψιν όπως για τους άντρες να φοράνε πουκάμισο και να έχουνε ένα ελαφρύ χαμόγελο και τις γυναίκες να φροντίζουν να μην πέφτει το μαλλί στο πρόσωπο και να μην έχουν έντονο βάψιμο ή να φοράνε strapless.
Επίπεδο Ζημίας – Λάθους: Σημαντικό

Ορθογραφικά και Συντακτικά Λάθη

Αν και οι περισσότεροι σήμερα σχεδιάζουν το βιογραφικό τους σε ένα πρόγραμμα word ή power point, ακόμα παρατηρείται το φαινόμενο των ορθογραφικών ή συντακτικών λαθών που εντοπίζεται μάλιστα στο 50% των Βιογραφικών. Το πρώτο που καταλαβαίνει ένας εργοδότης σε αυτή τη περίπτωση είναι ότι ο υποψήφιος δεν έχει λάβει σοβαρά τη διαδικασία και δεν ενδιαφέρθηκε να ελέγξει το βιογραφικό του. Συνεπώς, δεν τον ενδιαφέρει και τόσο πολύ η θέση εργασίας που απευθύνεται. Σε αυτή την ιστοσελίδα – που χρησιμοποιώ και εγώ προσωπικά – μπορείς να ελέγξεις την ορθογραφία σου και εύκολα να κάνεις τις απαραίτητες διορθώσεις: neurolingo.gr
Επίπεδο Ζημίας – Λάθους:  Υψηλή

Bonus Συμβουλή: Μαζικές Αποστολές Βιογραφικών

Έχουμε συνηθίσει να στέλνουμε το ίδιο βιογραφικό μαζικά σε όλες τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας που υπάρχουν, προσδοκώντας μια απάντηση. Το μόνο που καταφέρνουμε είναι να μετατραπεί το βιογραφικό μας σε ένα ακόμα spam mail που δε δηλώνει ούτε την προθυμία μας να εργαστούμε για τη συγκεκριμένη εταιρεία αλλά ούτε και το τι ξεχωριστό έχουμε να προσφέρουμε μέσα από τη θέση που μας προσφέρεται. Κάθε θέση εργασίας συνοδεύεται από μια περιγραφή θέσης (job description) που ουσιαστικά λέει με λίγα λόγια τι ψάχνει από εσένα ο εργοδότης. Αυτό που χρειάζεται να κάνεις είναι να διαβάσεις προσεκτικά την περιγραφή και να εντοπίζεις τις λέξεις – κλειδιά που θα αξιοποιήσεις τοποθετώντας μέσα στο Βιογραφικό σου και συγκεκριμένα στην εκάστοτε εμπειρία που συνδέονται. Με αυτό το τρόπο, ουσιαστικά, απαντάς στις ανάγκες του εργοδότη και πολύ πιο εύκολα του δίνεις το κίνητρο να σε καλέσει για συνέντευξη.
Επίπεδο Ζημίας – Λάθους: Εξαιρετικά Υψηλή
Για επιπλέον συμβουλές μπορείς να μάθεις περισσότερα στην Δωρεάν Ακαδημία της LeadCompass!  Αν βρίσκεσαι σε διαδικασία σχεδιασμού βιογραφικού και θέλεις να τηρεί όλα τα standards που αναφέραμε, ώστε να είναι επαγγελματικό, τότε ένας εξειδικευμένος σύμβουλος μας μπορεί να σε βοηθήσει Μη διστάσεις να αφήσεις το σχόλιο σου από κάτω, ώστε να σε βοηθήσω στους προβληματισμούς σου. Συνέχισε να διαβάζεις:6 μυστικά για να ξεχωρίσει το βιογραφικό σου + infographic5 Λάθη στο βιογραφικό που δεν σου είπανε ποτέ – Diamond, το πρότυπο βιογραφικού που κερδίζει θέσεις εργασίας Δωρεάν Online Σεμινάριο: Τα Μυστικά για το ιδανικό Βιογραφικό (webinar) Σχετικές υπηρεσίες: Υπηρεσία Σύνταξης ΒιογραφικούΥπηρεσία Μετάφρασης ΒιογραφικούΥπηρεσία Αξιολόγησης Βιογραφικού

Μοιράσου το

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on print
Print

Άσε σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.